Introductie nieuwe digitale dienstverlening: eHerkenning en ketenmachtiging

Met ingang van 1 november 2019 is het gebruik van eHerkenning een feit.

Gepubliceerd op: 1 november 2021

Digitale dienstverlening bij overheidsinstanties zal uitsluitend via eHerkenning toegankelijk worden. Bijvoorbeeld om in te loggen bij het UWV. Hierdoor kan Arbo Zeker Plan de papieren meldingen die wij voor u deden naar het UWV niet meer volgen/waarborgen.

In het afgelopen jaar hebben een aantal klanten meegedaan aan de eHerkenning pilot welke  succesvol is afgesloten. Om onze dienstverlening ook voor u richting de UWV te kunnen blijven handhaven, zal er een zogenaamde ketenmachtiging tussen u als werkgever en Arbo Zeker Plan dienen te worden ingeregeld voor 1 juli 2021.

Waarom een Ketenmachtiging?  

Met een ketenmachtiging kan Arbo Zeker Plan voor uw organisatie inloggen op het UWV Werkgeversportaal. Op deze manier kunnen wij u ontzorgen door een aantal verplichte zaken uit handen te blijven nemen rondom de arbeidsongeschikt. Denk hierbij aan de verplichte ziek- en herstel melden van uw werknemers, 42e-weeksmeldingen, WIA-aanvragen digitaal indienen bij langdurig verzuim, bezwaar indienen, zwangerschaps-/bevallingsverlof melden en de zogenaamde ziek uitdienst dossier verplichtingen.

Heb je vragen?


Via E-mail
op info@arbozekerplan.nl

Via het contactformulier
op onze website

Bel naar 070 82 09 821
bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00
Arbo Zeker Plan gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.