In verband met de feestdagen zijn wij van 25 december tot en met 1 januari gesloten

Bedrijfsmaatschappelijk werk

Ondersteuning met

Bedrijfsmaatschappelijk werk

Elke medewerker kan op het werk of thuis dingen meemaken waar ze (langdurig) ziek van worden. Met bedrijfsmaatschappelijk werk begeleidt Arbo Zeker Plan uw medewerker op weg naar herstel. Een medewerker die goed in zijn vel zit, is immers beter in staat zijn werk te doen. Wij richten ons vooral op het herstel en re-integratie van uw medewerker. Wij zorgen ervoor dat het eerste contact tussen de bedrijfsmaatschappelijk werker en medewerker plaatsvindt binnen 24 uur na de aanvraag. Wij plannen de intake binnen 5 werkdagen in. Binnen bedrijfsmaatschappelijk werk richten wij ons op:

  • psychosociale hulp,
  • begeleiding bij re-integratie,
  • ziekteverzuim en preventie,
  • signaleren van (dreigende) problemen op het werk,
  • begeleiding en advies voor o.a. managers, bedrijfsartsen en hr-professionals,
  • geven van informatie en advies.
Na de intake kunnen wij besluiten om een specifieke methode of therapie toe te passen bij het oplossen van een bedrijfsmaatschappelijk probleem. Vaak is dit zeer effectief. Een van die methoden die wij kunnen inzetten, is EMDR-therapie (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Deze methode is bewezen effectief bij het o.a. verwerken van traumatische ervaringen, op allerlei gebied. Deze therapie is gericht op het verminderen van de gevoeligheid voor bepaalde prikkels die angst of onrust oproepen (desensitatie). EMDR neutraliseert de emotionele intensiteit van eerdere traumatische herinneringen.

Heb je vragen?


Via E-mail
op info@arbozekerplan.nl

Via het contactformulier
op onze website

Bel naar 070 82 09 821
bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00
Arbo Zeker Plan gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.